Przechowywanie danych w firmie to podstawa jej bezpieczeństwa. Nie mówię tu tylko o możliwych kradzieżach informacji, ale prozaicznych sytuacjach typu kradzież laptopa lub awaria twardego dysku. Ważne dokumenty warto przechowywać w chmurze, do której można mieć zdalny dostęp.
Darmowy produkt od Google dla użytkowników poczty Gmail. Wirtulny dysk Google oferuje 15 GB darmowej przestrzeni, na której można przechowywać dowolne pliki: tekstowe, graficzne, muzyczne. Jeśli 15 GB to za mało to można uzyskać dostęp do nieograniczonej przestrzeni za 10 dolarów miesięcznie. Płatna dysk umożliwia dostęp do wielu innych funkcji ułatwiających zdalną pracę zespołową. Ale między nami mówiąc – po zapełnieniu pamięci dysku można założyć nowego maila i mieć dostęp do dodatkowych 15 GB za darmo.
Kolejny popularny dysk wirtualny, dzięki któremu bezpłatnie można umieścić ważne i potrzebne dokumenty w chmurze. Da wymagających istnieje możliwość wykupienia wersji PRO, która daje aż 1000 GB pamięci za 10 euro miesięcznie.
Inny bezpłatny dysk wart polecenia to MEGA z Nowej Zelandii. Oferuje 50 GB wolnej przestrzeni, oczywiście z opcją poszerzenia pamięci już za niewielką opłatą. Osobiście korzystam z MEGA i jestem bardzo zadowolony. Czytelny interfejs oraz łatwość obsługi przemawia za tym produktem.
Coraz częściej pracuje się zdala od biura, dlatego też warto zastanowić się nad stosowaniem w firmie wirtualnych narzędzi. Dysk w chmurze z ważnymi dla firmy dokumentami to podstawa. Osobiście trzymam kopie REGON, NIP oraz dokumenty typu referencje, CV w chmurze. Dzięki możliwości dostępu do dysku z praktycznie każdego mobilnego narzędzia (laptop, tablet, komórka) jestem w stanie w ciągu kilku minut przesłać potrzebne dokumenty, zatrzymując się na przykład na parkingu przy autostradze.